7 września 2015

LBA

                    Liebster Blog Award

Na wstępie chciałabym jak najmocniej przeprosić osoby, którym sporo namąciłam w głowach, co chwilę wyskakując z innymi odpowiedziami. 
Nie sądziłam, że do tego dojdzie, ale w końcu zdecydowałam się zahaczyć o ten temat i mieć już to z głowy. Zakładam, że każdy o LBA już słyszał, więc bez zbędnego przedłużania, zaczynam.


Z tego co mi wiadomo, do wyzwania wytypowały mnie dwie osoby. Muszę uprzedzić, iż pierwotną nazwą bloga było Flying Cavalier., a adresem myflyingcavalier.blogspot.com, zmieniłam to jakiś czas temu, to tak dla niedowiarków.

Pierwszą  z nich jest Daria z Psie pytania, która spytała mnie o...

1. Które zwierze lepsze pies czy kot ?

Ja osobiście większą sympatią darzę psy. Do kotów mam uraz, choć nie zawsze tak było.
2. Czy warto jest wymyślać imię dla psa przed jego przybyciem do domu ?
Myślę, że tak.
3. Istnieją rasy agresywne ?
Wiem, że jest to bardzo kontrowersyjne pytanie, wiem, że zapewne wywołam falę różnorakich komentarzy, ale sądzę, że istnieją tylko i wyłącznie konkretne osobniki psów, nie tylko rasowych, co w 99% zawdzięczają swoim ,,właścicielom''.
4. Czy pies jest dla każdego ?
Dla każdego, kto zdaję sobie sprawę z tego, kim jest pies.
5. Czy jakiś pies/rasa psa nie nadaje się do bloku ? Jeśli tak dlaczego ?
Każdy pies nadaje się do bloku. Wystarczy tylko zadbać o odpowiednią dawkę ruchu lub jeśli wie się, że nie da się sobie rady z nadpobudliwym psem, wybić to sobie z głowy. No, chyba, że to już po fakcie.
6. Jeśli mamy ogród to trzeba z psem wychodzić na spacery ? Dlaczego ?
Powinno się, a wręcz należy. Dzięki temu pies się socjalizuje. Poniekąd właściciel również. :)
7. Czy psa da się przyzwyczaić do innych zwierząt typu kot, królik, mysz...
Oczywiście, że tak. Wystarczy zaufać rozsądkowi, nie ulegać fali niepowodzeń i uparcie stawiać na swoim. Oczywiście z głową.
8. Co byś zrobiła jeśli biegłby w twoją stronę pies rasy uznawanej za agresywną ?
Przede wszystkim zachowałabym zdrowy rozsądek. Nie każdy pies rasy, która znajduję się na liście ,,psów agresywnych'', wykazuje agresję. W każdym bądź razie, jak ognia unikałabym pozycji żółwia, bo to jeden z najgłupszych sposobów, jakie można wówczas popełnić.
9. Z czym ci się kojarzy słowo "pies" ?
Słowo pies kojarzy mi się przede wszystkim z euforią i wiernością.
10. Wakacje z psem czy bez niego ? Dlaczego ?
Jeśli wówczas jesteśmy w stanie zapewnić psu to, czego na co dzień potrzebuje i wiemy co robimy, oczywiście. Wakacje z spędzone wspólnie z własnym (choć niekoniecznie własnym) czworonogiem, to super sprawa! O ile jest w miarę ok wychowany. Jeśli natomiast nie, lepiej odpuścić sobie wyjazd, aby uniknąć ciągłych utrapień i niepowodzeń. Ewentualnie zabrać psa ze sobą, biorąc pod uwagę pierwsze linijki tejże wypowiedzi.
11. Telefon czy laptop/komputer ?
Telefon, ponieważ w dzisiejszych czasach możemy robić na nim niemalże to samo, co na laptopie czy komputerze. Jeśli natomiast miałabym wybierać pomiędzy laptopem, a komputerem, z pewnością wybrałabym laptop.

Zaś następną osobą jest Wiktoria z Pamiętniki Czterech Łap. Poniżej znajdują się jej pytania i moje odpowiedzi.

1. Jakie są Twoje ulubione rasy psów?
Do moich ulubionych ras można zaliczyć głównie Cavaliery i Dobermany. (nie pytajcie skąd ta rozbieżność...) Jednakże są inne rasy, które również zaczynają coraz bardziej mnie interesować. M.in. Owczarki Szkockie, Tollery, Malinoisy, Owczarki Pirenejskie.
2.  Czy chodzisz na wystawy psów? Co o nich sądzisz?
Owszem, chodzę. Na wystawy uczęszczam tylko i wyłącznie dlatego, ponieważ mam okazję podziwiać piękne osobniki m.in. ras, których wcześniej nie znałam oraz którymi się wcześniej interesowałam. Choć niekoniecznie. Czasem zdarzy mi się również coś na nich zakupić. Nie lubię takiego przymusu i nacisku, jaki jest dawany wystawianym psom. Mowa tu o psach, na których to wywiera zbyt dużą presję. Generalnie na wystawy lubię chodzić i sama niekiedy zastanawiam się nad wystawianiem Ruby, ale denerwuje mnie tamtejsza sztuczność, że wszystko jest robione na pokaz. Choć nie zawsze. :)
3. Co skłoniło Cię do pisania?
Hm... Nie wiem czy motywację można do tego zaliczyć, ale jako początkowy blogger (miałam jeszcze parę innych blogów przed tym, obecnym) byłam mocno zmotywowana, dzięki sporej grupce osób. Myślę, że te wiedzą, że o nie chodzi. :)
4. Jakie masz zdanie na temat powielania mitów o rasach psów?
Na pewno nie obojętne. Jeśli potrafię i wiem, że mogę, to włączam się do dyskusji. Nie cierpię czegoś takiego. 
5. Co niezwykłego jest w Twoim psie / Twoich psach?
Jak dla mnie wszystko, poważnie. Jednak najbardziej chyba szaleństwa, (które nigdy się nie kończy) uroku, a przede wszystkim miłości. Jestem zszokowana tym, ile taki mały piesek mieści miłości i przyjacielstwa w takim malutkim serduszku.
6. Przejście na wegetarianizm - co o tym myślisz?
Sądzę, że to mądry krok w przód, szczególnie dla osób, które mięsa nie lubią, nie mogą czy nie chcą jeść. Nie widzę w tym nic złego, w porównaniu do ogromnej ilości rodziców i przede wszystkim osób dorosłych. Mięso można zastąpić wieloma innymi  produktami. Ponadto dzisiejsze mięso z prawdziwym mięsem, ma mało wspólnego. Szczególnie wędliny i szynki, które przed sprzedażą są napychane różnorakimi świństwami i nadmuchiwane.
7. Które dziko żyjące zwierzę jest Twoim ulubionym? Jest w nim coś wyjątkowego?
W każdej można dostrzec coś wyjątkowego. Szczególnie w zwierzętach. Nie mam jednego ulubionego, każde jest ciekawe, choć ostatnio wilki i dzikie psy typu Dingo mnie zaciekawiły.
8. Co sądzisz o trzymaniu dzikich zwierząt w ZOO, oceanariach itp.?
Jeśli jest to robione dla celów charytatywnych, aby ratować dane zwierzęta, tak jak w większości oceanariów, jestem za. Natomiast jeśli jest to robione wyłącznie dla radości publiczności, to zdecydowanie jestem przeciw. Szczególnie, ze w Polsce NIE DA SIĘ zapewnić odpowiednich warunków, przykładowemu lwu, które całe życie spędził na gorącej sawannie, żywiąc się surowym mięsem, które sam zdobył. 
9. "Pies jest taki, jak jego właściciel" - czy zgadzasz się z tym?
Jeśli masz na myśli to, że coraz częściej właściciel upodabnia się do swojego psa i na odwrót, to tak. Coraz częściej jest to zabawne.
10. Czy są rasy psów, których wprost nie znosisz? Uzasadnij.
Szczerze? Chihuahua, Chin japoński i wszystkie niewychowane psy. Głównie ras małych.
11. Psy sprzed wieków / Psy obecne - które, Twoim zdaniem, wydają się "lepsze"? Dlaczego?
Ciężko jest mi odpowiedzieć na to pytanie. Z jednej strony dobrze, że psy zostały udomowione i do tej pory nie żerują w pobliskich lasach, szukając smacznej ofiary, a z drugiej dzisiejsza większość psów, z psami ma niewiele wspólnego.

Zanim przejdę do moich pytań i wybiorę parę osób, które poproszę o dołączenie do naszej gry, pragnę podziękować dziewczynom za wyróżnienie, to miłe z Waszej strony. :)

Pytania z mojej strony:
1. Co sądzisz o używaniu kagańców taśmowych, szczególnie w upały? (rzecz jasna mowa tu o psach)
2. Kto jest Twoją codzienną i\lub ,,odświętną'' motywacją, inspiracją i dlaczego?
3. Czy kupujesz ,,psie magazyny''? (Przyjaciel Pies, Dog&Sport itp.)
4. Jakie psie sporty należą do Twoich ulubionych?
5. Czy kierujesz się jakimiś zasadami w postępowaniu ze swoim psem, w różnych sytuacjach?
6. Czy popierasz akcję ,,Nie kupuj, adoptuj!''?
7. Czy myślisz o kolejnym zwierzęciu? (nie tylko teraz, od jakiegoś czasu)
8. Jak nazwałabyś swojego kolejnego psa? (podaj imiona dla obydwóch płci)
9. Jakie grupy\grupę FCI darzysz największym zainteresowaniem?
10. czy Twoim zdaniem istnieje pies idelany?
11. Ile przeciętnie czasu zajmuje Ci nauka sztuczek\komend? (ile sesji treningowych)

Do LBA nominuję nieprzypadkowe 11 osób, jakimi są...
1. WHITE EYED HUSKY
2. Dejzol Krejzol!
3. kundLOVE
4. Biszkoptowy Fuks
5. MASTER OF DISASTER
6. Na psie tematy słów kilka...
7. Tayra, Hyde, Cypr...
8. Figa
9. Tina
10. paprykowa gromada
11. Kundelka i jej szalona właścicielka

Osób, które mogłabym nominować jest nieskończenie wiele, toteż zapraszam wszystkich chętnych, którzy chcieliby odpowiedzieć na moje pytania, do włączenia się do gry.
Mam nadzieję, że chociaż niektóre osoby przyjmą wyzwanie ode mnie, a może nawet dzięki tej akcji zaczną regularniej pisać na swoich blogach (odezwała się pani regularna, phi...)



12 komentarzy:

  1. Dzięki za przyjęcie nominacji. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wielkie dzięki za nominacje! W wolnym czasie postaram się odpowiedzieć na pytania :)
    | thindogs.wordpress.com |

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Nie ma za co dziękować. :P
      Czyli mam rozumieć, że weźmiesz udział? :)

      Usuń
  4. Dziękuję za nominację, ale chyba zrezygnuję z udzielenia odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, do niczego nikogo nie zmuszam, ale pamiętaj, że masz wybór. :)

      Usuń
  5. Dzięki, postaram się odpowiedzieć w tym tygodniu :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za nominacje! :D Zabieram się za pisanie :)
    Pozdrawiam! :))

    OdpowiedzUsuń